eID

Het RIZIV heeft bepaald dat elke zorgvoorziening voortaan verplicht is om de identiteit van patiënten te verifiëren bij toepassing van de derdebetalersregeling. Zonder geldige registratie vervalt de derdebetalersregeling, waardoor terugbetaling door het ziekenfonds onmogelijk wordt. Maak er daarom een gewoonte van om je identiteitskaart of vreemdelingenkaart te laten inlezen wanneer je in (dag)opname, postkuur of raadpleging komt in Bethanië ggz.

Concreet:

• Patiënten die in (dag)opname komen, moeten hun identiteitskaart éénmalig laten inlezen door een medewerker op de afdeling of aan het onthaal in gebouw 5. Dit moet binnen de drie dagen (72 uur) na opname gebeuren.
  • Patiënten in postkuur moeten hun identiteitskaart minstens één keer per maand laten inlezen.
  • Patiënten in polikliniek, moeten per contactmoment hun identiteitskaart laten inlezen aan het onthaal in gebouw 5.

Heb je vragen of wil je meer info?

Spreek dan de maatschappelijk werker op de afdeling aan of ga langs bij het onthaal in gebouw 5. Ook op de website van RIZIV vind je meer informatie.