In 2024 bestaat psychiatrisch centrum Bethanië 100 jaar en mag AZ Voorkempen 75 kaarsjes uitblazen. Tijdens dit jubileumjaar willen we deze uitgebreide geschiedenis op een toegankelijke en aantrekkelijke manier presenteren voor een breed publiek. Drie eindproducten, gericht op verschillende doelgroepen, zullen de geschiedenis van de zorgvoorzieningen in Zoersel en Malle opnieuw tot leven wekken.

Om deze eindproducten te realiseren, werken we samen met het Geheugen Collectief. Zij gaan aan de slag met het materiaal dat wij aanleveren. Doorheen de jaren hebben wij - en in het bijzonder enkele gepassioneerde vrijwilligers – heel wat info, foto’s en andere bronnen verzameld.

Opdat het Geheugen Collectief hiermee aan de slag kan, moet deze documentatie gedigitaliseerd en geïnventariseerd worden. Daarvoor zijn we op zoek naar iemand met kennis en passie voor archiveren voor een tijdelijke opdracht. De duur, de periode en het staat (bv. jobstudent, vrijwilliger, in loondienst) zijn bespreekbaar.

Meer weten?

Voor meer informatie kan je terecht bij