Vrouw speelt instrument tijdens de muziektherapie terwijl er iemand luisterd

Een opname op IBE Wel en Stroom kan enkel na het doorlopen van onze intakeprocedureEnkel een verwijzende hulpverleningsinstantie kan deze aanvraag starten.

In eerste instantie dient er met iemand van het intaketeam telefonisch contact opgenomen te worden. Dit zijn:

Als na telefonisch contact blijkt dat iemand in aanmerking komt, zal een aanmeldingsformulier per mail verstuurd worden. Door middel van dit aanmeldingsformulier trachten we een totaalbeeld te krijgen van de patiënt. Hierbij vragen we om, in de mate van het mogelijke, het verhaal, de hulpvraag en de moeilijkheden te schetsen.

Van zodra we deze informatie ontvangen hebben, bekijken we met het intaketeam van IBE of je in aanmerking komt voor een opname. Wanneer we dit mogelijk achten, organiseren we een intakegesprek. Dit intakegesprek verloopt samen met jou, de verwijzer, leden van het intaketeam van IBE en eventueel belangrijke familie, vrienden of andere steunfiguren. Tijdens dit kennismakingsgesprek trachten we zicht te krijgen op de hulpvraag. Verder bekijken we wat een opname op een IBE voor jou en het verwijzende team kan betekenen.

Dit contact met de verwijzende hulpverleningsinstantie is erg belangrijk, omdat zij mee verantwoordelijk blijven voor jouw behandeltraject na jouw opname hier. Zij zullen ook betrokken blijven tijdens het behandeltraject op IBE.

Wanneer je na het intakegesprek weerhouden wordt, kom je bij ons op de wachtlijst te staan.