Collega's op een bank
Medewerkers Koraal in overleg

Eerst en vooral: omdat wij zot zijn van jou!

Een job in de zorg mét een goeie werk-privébalans? Tuurlijk!

Bij Bethanië hebben we veel aandacht voor het welzijn van onze patiënten, maar we vergeten natuurlijk ook het geluk van onze werknemers niet. Samen met jou gaan we op zoek naar een mooi evenwicht tussen je rol als gedreven medewerker en je rol thuis en privé. Hoe? Door in te zetten op flexibele arbeidsvormen, door je de mogelijkheid te geven om deeltijds te werken en door een goede vakantieregeling aan te bieden.

Mindfulness op afdeling Steiger

Gezond thuis en op het werk

Jouw gezondheid is voor ons een prioriteit. Via verschillende initiatieven doen we er dan ook alles aan om de lichamelijke en geestelijke gezondheid van onze medewerkers te bevorderen. Denk aan workshops over slaaphygiëne, stoppen met roken en mentale veerkracht. Maar er is ook onze jaarlijkse gezondheidsweek en een Inside-Out-Run door de gebouwen en het mooie groene domein van Bethanië. Daarnaast bieden we heel wat sportfaciliteiten aan voor onze medewerkers: badminton, qiqong, yoga, … het kan allemaal. Ook de sporthal en Finse piste zijn voor jou toegankelijk.

Medewerker eet in het restaurant

Mooie voorwaarden en bijkomende voordelen

Naast een hospitalisatieverzekering en een verzekering gewaarborgd inkomen (mits je 5 jaar bij ons werkt) heb je als werknemer van Bethanië recht op heel wat bijkomende voordelen. Zo krijg je een Emmaüs-kortingspas, die je onder meer korting geeft in allerlei winkels of bij de aankoop van tickets voor bijvoorbeeld pretparken. Bovendien eet je tegen een voordelig tarief in het restaurant, waar je ook je maaldtijdcheques (3,5€ per werkdag) kan inzetten. Collega’s die met de fiets naar het werk komen, kunnen rekenen op een mooie fietsvergoeding. Daarnaast krijgt elke collega 24 dagen vakantie per jaar, aangevuld met twee extralegale dagen (11 juli en 26 december) en 12 dagen arbeidsduurvermindering voor voltijds tewerkgestelden.

Omdat je hier zot veel kansen krijgt

Hier halen we alles uit de kast, voor de patiënten en voor jou

Bij Bethanië gaan we voor medewerkers die zich elke dag opnieuw met hart en ziel inzetten voor warme en professionele zorg op maat van onze patiënten. Inderdaad: wie bij ons komt werken, haalt alles uit de kast. En wij halen alles uit de kast voor jou. Zo krijg je de kans om met verschillende doelgroepen samen te werken en vanuit verschillende therapeutische invalshoeken naar patiënten te kijken. Ook als schoolverlater krijg je hier zot veel kansen, dat ontdek je in onderstaande video.

Medewerkers die samen op een computerscherm kijken

We investeren in je loopbaan

Stilstaan is geen optie. De zorg is een sector in beweging, en dat biedt werknemers mooie toekomstperspectieven. Bij Bethanië krijg je dan ook alle ruimte om te groeien en om zelf beter te worden. Want alleen met een sterk en gedreven team kunnen we onze patiënten de zorg blijven geven die ze verdienen.

Je merkt het al: bij Bethanië laten we niemand aan zijn lot over. Je belandt in een multidisciplinair team van topcollega’s. Zo kun je bij ons je competenties en talenten ontplooien en verder groeien, zowel professioneel als persoonlijk. Niet alleen binnen dezelfde afdeling, maar ook over verschillende afdelingen heen zijn er altijd mogelijkheden om door te groeien naar een andere functie. Dat doen we onder meer via ons ruime ontwikkelingsaanbod. Er zijn interne en externe opleidingen, bijscholingen, symposia en e-learnings.

Drie schoonmaakmedewerkers

Leren met en van elkaar

Wie hier komt werken, maakt elke dag mee het verschil. Individueel, maar ook en vooral als lid van een grote en enthousiaste ploeg. Emmaüs, het zorgnetwerk waar Bethanië deel van uitmaakt, telt meer dan 6.700 betrokken medewerkers en artsen en 1.000 vrijwilligers verdeeld over meer dan twintig voorzieningen. Een informele en ongedwongen sfeer en een sterke teamgeest staan hier voorop. We stimuleren onze medewerkers om multidisciplinair samen te werken, zodat je continu blijft leren van elkaar.

Nieuwjaarsfeest Bethanië

Omdat we hier ook eens zot durven te doen op het werk

Geen topwerk zonder topsfeer

Bethanië staat bekend voor de warme en toffe sfeer onder de collega’s. Omdat wij vinden dat de boog niet altijd gespannen hoeft te staan, organiseren we geregeld leuke activiteiten of memorabele feestjes. Zo is er ons jaarlijkse nieuwjaarsfeest voor alle medewerkers, houden we om de vijf jaar een grote feestweek, vieren we onze jubilarissen en organiseren we jaarlijks een gezondheidsweek met tal van activiteiten. En ten slotte voorzien we ook een verwenbudget, zodat je tijdens een leuke activiteit aan de teamspirit kan werken.