Twee personen werken samen aan een halsketting
  1. Jouw zorgvraag staat centraal en is bepalend voor de behandeling of de begeleiding

Als patiënt van Bethanië heb je recht op een kwalitatieve behandeling of begeleiding. Het vertrekpunt is daarbij altijd jouw specifieke vraag: welke zorg heb jij nodig?

2. We brengen samen met jou in kaart welke zorg je nodig hebt

Om je een goede behandeling of begeleiding te kunnen garanderen, is het belangrijk dat we jouw zorgvraag zo snel mogelijk helder maken en met jou bespreken. We hebben hierbij ook aandacht voor jouw familie en de belangrijke steunfiguren die jou omringen.

3. We bakenen het zorgaanbod duidelijk af en geven je alle informatie die je nodig hebt

Na de analyse van jouw zorgvraag krijg je van ons alle informatie over de behandeling en begeleiding die we voor jou hebben afgebakend. We vertellen je wat je mag verwachten: wat we doen en wat we niet doen. Als we geen antwoord kunnen bieden op jouw zorgvraag, verwijzen we je door naar een zorgpartner met een ander geschikter aanbod.

4. We bieden je een aanpak op maat, afgestemd op jouw specifieke zorgvraag

Met jouw zorgvraag als uitgangspunt werken we in onderling overleg een geïndividualiseerd en multidisciplinair behandelplan uit. Daarbij hechten we veel belang aan onze therapeutische relatie met jou.

5. We garanderen je continuïteit

Jouw persoonlijk begeleider coacht jou door het behandelprogramma of begeleidingsplan. Hij of zij let erop dat jouw behandel- of activiteitenprogramma optimaal afgestemd blijft op jouw zorgvraag. Deze coach is de centrale contactpersoon voor jou en je familie.

6. We gaan voor deskundige zorg met aandacht voor vernieuwing

We willen de kwaliteit van onze zorg voortdurend verbeteren en vertrekken daarbij altijd van de jongste wetenschappelijke bevindingen. Dat doen we met continue aandacht voor jouw persoonlijke ervaring als patiënt of bewoner. We staan geregeld stil bij ons professionele handelen en zien er nauwlettend op toe dat het werk correct en zorgvuldig wordt uitgevoerd.

7. Jij staat centraal, op elk moment

We willen je veilige zorg bieden binnen een gastvrije en open omgeving waarbij je als patiënt of bewoner gerespecteerd wordt in je autonomie. We willen leren uit jouw feedback om telkens opnieuw onze zorg en ons zorgsysteem te verbeteren.