Expo De Facktorij Malle

De Facktorij is een collectief van bevlogen kunstenaars met verschillende achtergronden.

Ze delen hun passie voor kunst die ze ontwikkelen in het gezamenlijk atelier. Het is een thuis waar creatieve geesten elkaar steunen en inspireren. Het atelier werd opgericht in 2004 en is momenteel gevestigd in een historisch pand te Sint-Antonius Zoersel.

Het collectief wordt beheerd door de kunstenaars. Maandelijks wordt er een vergadering georganiseerd. Het atelier is 7/7 open, van ‘s morgens tot ‘s avonds. De kunstenaars bepalen wanneer en hoe lang ze komen werken. Het meeste materiaal zoals verf of tekenpapier wordt gedeeld, persoonlijk gereedschap zoals penselen wordt meegebracht.

De naam, ‘de Facktorij’, verwijst enerzijds naar een fabriek, een plek waar 'werken' centraal staat. Anderzijds refereert de naam naar het atelier waar de ooit licht subversieve kunstbende onder de vleugels van Andy Warhol resideerde. Het logo volgt het idee van kunstfabriek waar één van de schoorstenen wordt omgevormd tot penseel.

Het collectief zorgt voor kunst aan de muren van Bethanië. Daarnaast organiseert het regelmatig tentoonstellingen en werkt het samen met culturele organisaties. Je kan onze activiteiten volgen via Instagram (@facktorij) en binnenkort ook via een website: www.defacktorij.be.

Indien je geïnteresseerd bent om één van de hier getoonde werken te kopen of je graag meer werk van één bepaalde kunstenaar wil leren kennen, aarzel dan niet en neem contact op.

Telefonisch: 0470 90 56 52, Tomas Bachot.
Of neem contact op via onderstaan contactformulier:

Nieuwe kansen

De kunstenaars stellen hun werk graag voor en zijn dus permanent op zoek naar nieuwe kansen en mogelijkheden. Wij zijn dus altijd bereid om na te gaan of we, indien je geïnteresseerd zou zijn om ons als groep een kans te geven, op één of ander tentoonstellingsproject kunnen aansluiten.