Onthaal Bethanië

Bethanië is 24/24 bereikbaar via het nummer +32(0)3 380 30 11.

Plan je opname via telefoon

Opnames in Bethanië worden telefonisch gepland en gebeuren het best na een verwijzing van een arts, een ziekenhuis of een andere hulpverlener.

Een medewerker van het medisch secretariaat zal tijdens het telefoongesprek enkele gegevens opvragen, zoals je naam, adres, geboortedatum, contactgegevens en een korte omschrijving van je problematiek. De gegevens uit bovenstaand gesprek komen in je dossier en behandelen we strikt vertrouwelijk. Elke hulpverlener is gebonden aan het beroepsgeheim.

Geen spoedopname

Bethanië beschikt niet over een spoedafdeling waar je op elk moment terechtkan zoals in een algemeen ziekenhuis. Ook met een verwijsbrief van je huisarts of een andere zorgverlener kun je helaas niet meteen worden opgenomen. Door eerst telefonisch contact op te nemen, vermijd je dat je met je koffer en verwijsbrief komt aankloppen aan het onthaal en we je weer naar huis moeten sturen in afwachting van een intakegesprek of een vrij bed.

Wat met dringende opname buiten de werkuren?

Als je belt buiten de werkuren, op weekends of op feestdagen, word je automatisch doorgeschakeld naar de telefooncentrale van AZ Voorkempen. Bel je voor een dringende opname? Dan zullen de helpdeskmedewerkers je doorverbinden met een medewerker van Bethanië, die telefonisch een inschatting zal maken van je situatie en indien nodig zal afstemmen met de psychiater van wacht.