Jaarboek 2020

2020, wat een jaar. Apart, in elke betekenis van het woord:

•  Apart omdat er dingen gebeurden die we voordien enkel op tv zagen.
  • Apart omdat we het hopelijk nooit meer hoeven meemaken.
  • Apart omdat we in lockdown gingen, in bubbels moesten leven, enkel ons knuffelcontact mochten aanraken en anderhalve meter afstand moesten houden.

In dit apart jaar had iedereen nood aan verbinding. Ook in Bethanië gingen we hiernaar op zoek. Afdelingen zochten manieren om het contact met patiënten en bewoners niet te verliezen en bedachten activiteiten die veilig konden verlopen. Spandoeken en liedjes kwamen tevoorschijn om elkaar een hart onder de riem te steken en allerhande initiatieven zorgden voor extra ondersteuning voor medewerkers. Deze steun was welkom, want als echte zorghelden stonden onze honderden medewerkers elke dag klaar om patiënten, cliënten en bewoners van de beste zorg te voorzien.

Bij een apart jaar hoort een apart jaarboek, waarbij verbinding centraal staat. Deze verbinding was tijdens de ‘making of’ al voelbaar. Door samen op zoek te gaan naar de meest verbindende, meest inspirerende, meest ontspannende of meest ontroerende momenten van 2020, kwamen we figuurlijk dichter bij elkaar.

Ook de vorm van het jaarboek is apart. Geen traditionele publicatie, maar een set kaartjes dat enkele
verbindende initiatieven vanuit Bethanië weergeeft. Maar we deden meer dan deze zes foto’s tonen. Op de digitale muur vind je nog heel wat andere gebeurtenissen van het afgelopen jaar.

Wandel via onderstaande knoppen met ons mee doorheen het aparte jaar 2020. Anderhalve meter afstand bewaren, is in deze digitale omgeving niet nodig.

Geluk kan je vermenigvuldigen door het te delen, verbinding kan je vermenigvuldigen door dit jaarboek te delen.

Met vriendelijke groeten

De zorghelden uit Bethanië