Twee vrouwen samen aan het handwerken

Wat is Kunstplek Kompas?

Kunstplek Kompas is een warme omgeving voor iedereen die een invulling zoekt voor de soms lege dagen. Een plek waar je welkom bent zonder verplichtingen. Het bevindt zich in een basisschool in Kalmthout waar allerlei verenigingen zitten. Kunstplek Kompas werkt o.a. samen met ontmoetingshuis Kompas en het OCMW in Kalmthout. Het is de bedoeling om met anderen creatief bezig te zijn zonder dat je een kunstenaar bent.

Wat bieden we aan?

• Speksteen: om opnieuw ‘voeling’ te krijgen met materiaal en je handen.
  • Waarnemingstekenen: opnieuw leren ‘kijken’, een ‘mooie tekening’ maken is zeker niet het uitgangspunt hierbij.
  • Fotografie: niet technisch, eerder thematisch: kleur-/ vormcontrasten, seizoenen, gevoelens.
  • Mozaïek: beeldend creëren met kleine stukjes tegel, spiegel e.d., en deze te lijmen op gebruiksvoorwerpen.
  • Collages maken: creativiteit met stukjes uit tijdschriften, foto’s enzovoort.

Het aanbod hangt af van de interesses van de deelnemers. Je kan ook gewoon komen tekenen, schilderen, kleuren, breien, haken. Aan jou de keuze!

Wat kost het?

Voor het geld hoef je het niet te laten: het kost 1€ per dagdeel plus de kosten van eventuele materialen die gebruikt worden tijdens de cursussen. Mocht het voor jou teveel zijn, mag je dit aangeven zodat we eventueel naar een oplossing kunnen zoeken.

Contact

Heb je nog vragen, stuur ons dan Kunstplek.Kompas [at] emmaus.be (een mailtje). Heb je geen e-mailadres, kan je bellen naar +32 (0)471 84 13 94. Laat zeker jouw telefoonnummer achter zodat we je kunnen terugbellen.

Kunstplek Kompas
Heuvel 37