Brochures

HerstelAcademie SaRA voorziet kortdurende vormingen over herstel, psychische kwetsbaarheid en veerkracht, op verschillende locaties in de regio Antwerpen en Voor- en Noorderkempen. HerstelAcademie SaRA staat open voor iedereen en biedt een open vormingsaanbod, met kortdurende en flexibele cursussen. Onze studenten zijn psychisch kwetsbare mensen, hun naaste omgeving, (toekomstige) hulpverleners, maar evenzeer elke geïnteresseerde burger. We werken steeds in groep en met eigen leerdoelen van de studenten. We bieden ruimte om eigen ervaringen te delen met elkaar. Ons doel is om mensen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door het uitwisselen van kennis, ervaringen en sociale contacten met medestudenten.

Enkele voorbeelden van cursussen:

• Herstelcafé.
  • Van psychose naar herstel.
  • Wandelend stilstaan bij jezelf.
  • Verslaving beter begrijpen.
  • Hoogsensitiviteit als kracht.
  • Goed gevoel stoel.
  • Bipolaire stoornis.
  • Restoritieve yoga.
  • Perfectionisme beter begrijpen.
  • Maak kennis met het taboe.
  • Verbindende communicatie.
  • Aan je herstelverhaal schrijven.
  • Aanvaarden om te groeien.
  • Onbevangen herademen.
  • Ook zo moe van al dat ‘moeten’.
  • Yoga.
  • Zoek en vind je innerlijke kracht.
  • Werk maken van herstel.

Het programma wordt gecreëerd door duo’s van professionele en ervaringsdeskundige trainers, waarbij professionele kennis en ervaringskennis elkaar aanvullen. Met hun verhaal brengen de trainers een boodschap van hoop, begrip en mogelijkheden, evenals praktische handvatten om je leven in eigen handen te nemen.