Erfgoedwandeling

Op 21 april 2024 lanceerden wij onze Erfgoedwandeling. Doorheen het domein van Bethanië en AZ Voorkempen loopt een wandeling van ongeveer 1,5 kilometer met infoborden het verleden van beide zorgvoorzieningen weer tot leven brengen. Info met prachtige foto’s katapulteren je terug naar de tijd van onder andere de zusters. Via een QR-code kan je audiofragmenten beluisteren met oude gesprekken en verhalen.

Kinderen kunnen tijdens de wandeling op zoek gaan naar de schatkistjes van de Kinderzoektocht, die ze in de ruime omgeving van infoborden 2 t.e.m. 8 vinden. Als ze alle schatkistjes gevonden hebben en het juiste codewoord kunnen vormen, mogen ze een prijs ophalen in Bar Divers (Handelslei 165, vlakbij het startpunt van de wandeling).

Praktisch

Onderstaande plattegrond toont je de wandelroute. Het eerste bord, de start van de wandeling, bevindt zich ter hoogte van het gemeentehuis van Zoersel. Daar kan je ook een foldertje nemen waar de plattegrond op staat.

Alle uitleg over de Kinderzoektocht lees je ook op het eerste bord. Een tipje van de sluier: zoek goed naar de schatkistjes, ook in de iets ruimere omgeving van de borden. Veel succes!

De infoborden blijven het hele jaar staan, je kan de wandeling en Kinderzoektocht komen doen wanneer je wil.

Stap in het verleden en luister zelf naar de zusters

Ben je nu al benieuwd wat de Erfgoedwandeling te bieden heeft? Luister dan naar deze teaser en ontdek hoe twee zusters, een ervaren en een nieuwe collega, hun nachtdienst beleefden.