Twee vrouwen omarmen elkaar

Als iemand die je nauw aan het hart ligt, worstelt met een psychische kwetsbaarheid en in opname is, heb je het zelf vaak ook moeilijk. Misschien zit je met heel wat vragen, bezorgdheden, angsten of heb je nood aan een gesprek.

Waar kan je als familielid of naastbetrokkene terecht?

Binnen Bethanië is er een team van familie-ervaringsdeskundigen beschikbaar om familie en naasten te ondersteunen. Zij hebben zelf ook een familielid of naaste met een psychische kwetsbaarheid. Praten met iemand die zelf ook een familielid of naaste heeft met een psychische kwetsbaarheid kan maken dat naastbetrokkenen zich meer erkend en begrepen voelen.

Individuele gesprekken

De familie-ervaringsdeskundigen zijn steeds beschikbaar voor een individueel gesprek. Je kan hier terecht voor een luisterend oor maar ook voor informatie, bezorgdheden of ondersteuning in het zorgen voor jezelf.

De familie-ervaringsdeskundigen zijn niet gebonden aan een afdeling, een afspraak is gratis en alle gesprekken worden vertrouwelijk behandeld. Je kan hen telefonisch contacteren van maandag tot en met donderdag (+32(0)3 380 30 64), bij de hogervermelde familie-ervaringsdeskundigen of via FED.werking [at] emmaus.be.

Lotgenotencontacten

Heb je nood om met andere familieleden of naasten te spreken, ervaringen uit te wisselen of je hart te luchten of gewoon te luisteren? Dat kan op de hieronder vermelde momenten tijdens een lotgenotencontact.

De koffie staat er klaar en er is geen voorafgaande inschrijving nodig, iedereen is welkom om deel te nemen. Je kan gewoon binnenwandelen tijdens de openingsuren, je hoeft dus zeker niet om 17.30 of 16 uur stipt aanwezig te zijn.

• Waar? Hop-huis (bungalow naast gebouw 5, Andreas Vesaliuslaan 39, 2980 Zoersel)

• Wanneer?
    • Elke 1ste dinsdag van de maand tussen 17.30 en 20 uur.
    • Elke 3de donderdag van de maand tussen 16 en 18 uur.

Download en bekijk hier de flyer met alle informatie.

Blijf steeds op de hoogte

Wil je als naastbetrokkene op de hoogte blijven van familie-en contextgerichte informatie en activiteiten, schrijf je dan zeker in op de nieuwsbrief voor familie en naasten.