Vrouwen in gesprek met elkaar

Ben je net als wij zot van zorg en heb je ongelofelijk veel zin in een boeiende stageplaats bij een psychiatrisch ziekenhuis, psychiatrisch verzorgingstehuis, therapeutische gemeenschap of psychosociaal revalidatiecentrum? Scrol dan zeker naar beneden, want wij bieden verschillende stagemogelijkheden voor diverse opleidingen. Meer nog, al onze afdelingen en zorgprogramma’s staan open voor studenten.

Samen met jou gaan we op zoek naar een interessante en boeiende stage waarin je jezelf verder kunt ontplooien en de vooropgestelde leerdoelen kunt halen. Studenten uit de vierde bachelor verpleegkunde kunnen in overleg met ons hun eigen stagetraject samenstellen. Neem hiervoor gerust contact op met Gitte Van Gestel, coördinator van de studenten.

Een warm welkom

In Bethanië willen we goed voor onze medewerkers en studenten zorgen, zodat zij de beste zorg kunnen verlenen aan patiënten, cliënten en bewoners. Daarom maken we graag tijd om nieuwe studenten warm te onthalen. Dit doen we bijvoorbeeld tijdens een onthaalmoment op maandagvoormiddag, waarbij we alle nieuwe studenten verpleegkunde uitleg geven over Bethanië, tijd maken voor een rondleiding op het domein en tot slot samen eten. Op die manier kan je in een bekende omgeving aan je stage beginnen.

Kon je niet aansluiten op het onthaalmoment of wil je de info nog eens doornemen? Bekijk de presentatie dan via onderstaande link.

Is de geestelijke gezondheidszorg wel iets voor jou?

"Ik liet mijn studiekeuze bepalen door vooroordelen en stereotiepen. Waarom zou je kiezen voor zotten? Het is toch uitzichtloos? Had ik toen geweten dat kiezen voor de geestelijke gezondheidszorg gelijk stond aan kiezen voor een familie of een nauwe band met iedereen die een integere, empathische houding beheerst, los van de problematieken die ze behelpen, dan had ik voor de GGZ gekozen."

"Leer de GGZ kennen zoals het hoort, niet op basis van indrukken en cowboyverhalen."

Twijfel je of je wel gemaakt bent voor de wereld van de geestelijke gezondheidszorg?

Luister dan zeker naar de twee afleveringen over de geestelijke gezondheidszorg in de podcastreeks Broadcast nursing van de Karel de Grote Hogeschool. "Laat het beeld voor je ogen los en geef jezelf de kans om dit prachtige domein te verkennen." Je zal er geen spijt van krijgen!

Ook 'Opgenomen' en 'Balans', onze eigen podcastreeksen uit 2019 en 2022, geven je een beeld over de geestelijke gezondheidszorg en Bethanië. In totaal 12 afleveringen - gemaakt door (ex-)patiënten, medewerkers en buurtbewoners – vertellen hoe het eraan toegaat in Bethanië en hoe we dagelijks proberen om de best mogelijke zorg te bieden.