Coronavirus

Het is een moeilijke tijd voor heel wat mensen. Corona kruipt in het hoofd en brengt een pak zorgen met zich mee. En dat in een tijd waarin een groot stuk van onze vertrouwde ‘ventilatiekanalen’ zijn weggevallen. Toch sta je er niet alleen voor, er staat hulp klaar.

Want onderschat het niet: al die kleine gesprekken – collega’s onder elkaar, bij de bakker, met vrienden of familie – die doen deugd. Ze helpen je verder en verlichten je zorgen. Die contacten, vormen dag in dag uit, onze eigen hulplijnen. Tegelijk bied jij op jouw beurt vaak een luisterend oor aan anderen.

Als dat allemaal wegvalt, wordt alles moeilijker…

De hulplijnen in Vlaanderen trekken daarom de komende periode alle registers open, om mensen in de donkerste periode van het jaar een luisterend oor te bieden.

Mis jij jouw gesprekken? Blijf praten met mensen in je omgeving. Kan dat niet? Dan kan je altijd terecht bij de volgende hulplijnen:

Verspreid deze boodschap

Hoe breder we die boodschap kunnen uitdragen, hoe meer mensen we hulp kunnen bieden. Aarzel dus niet om deze boodschap mee te verspreiden.