Mensen in gesprek in het salon

Wij vinden het belangrijk om familie en belangrijke anderen in het verhaal van de cliënt te betrekken. Wij stellen dit steeds voor aan de cliënt en hij kan hierin mee beslissen. Wij zijn bereid om overlegmomenten te plannen indien nodig.

Netwerkavonden De Keerkring

Herstellen doe je niet alleen, daarom vindt De Keerkring het belangrijk om het netwerk van de deelnemers bij het traject te betrekken. Zo hebben ze verschillende initiatieven, zoals een netwerkavond. Drie keer per jaar openen ze hun deuren voor familie en vrienden en stellen ze de Keerkring op een erg laagdrempelige manier voor.

Vragen als ‘wie we zijn, wat we doen, hoe we werken en waar we voor staan’ komen aan bod. Daarnaast is er ruimte voor een babbeltje, een hapje, een drankje en een gezellige sfeer. Enkele getuigenissen benadrukken de waarde ervan:

Ik vond het super fijn om aan mijn ouders te kunnen tonen waar ik elke dag vertoef en geholpen word. Ook voor hen was het heel fijn om te zien. Zeker de moeite! Hun reactie was positief, ze waren gerust gesteld en hebben nu meer informatie.

Ik wist niet wat te verwachten, ik dacht dat het niet meer was dan ons gebouw tonen. Met mijn twee zussen nam ik deel en we waren alle drie verrast dat de verschillende thema's zo goed uitgewerkt waren. Mijn twee zussen beseften dat het hier toch serieus aan jezelf werken is. Het viel dus beter mee dan verwacht, aangezien het toch een stap is om mensen hierin toe te laten.