Coronavirus

Het is belangrijk om bewust te zijn van de ernst van het coronavirus, er verantwoordelijk mee om te gaan en burgerzin te tonen.

Daarom nemen we een aantal preventieve maatregelen om de verspreiding van het coronavirus (COVID-19) te voorkomen. Uiteraard houden we rekening met het algemeen advies van de overheden en volgen dit advies op de voet.

Adviezen en maatregelen

• Voor (dringende) vragen kan je terecht op het nummer 03 380 33 00 of 03 380 30 11.
  • Afspraken m.b.t. poliklinische consultaties en dagbehandeling worden per patiënt en per behandelaar gemaakt.
  • Mits het naleven van de richtlijnen zijn de ontmoetingshuizen (De Honk, Aliado en Kompas) geopend. Per zorggebruiker en per ontmoetingshuis worden afspraken op maat gemaakt. Neem contact op met het ontmoetingshuis voor meer info.
  • In het betreffende nieuwsbericht vind je steeds de meest actuele informatie over de maatregelen rond bezoek van familie en naasten.  Bezoek in het psychiatrisch ziekenhuis verloopt bij voorkeur in open lucht, weg van de afdeling. Indien dit niet mogelijk is, gebeurt het in een aparte, daartoe voorziene ruimte of op de kamer. Mondmaskers zijn binnen in de gemeenschappelijke ruimtes verplicht als de afstand niet gegarandeerd kan worden. Buiten hanteren we de nationale richtlijnen wat betreft mondmaskers.
  • Het restaurant is gesloten voor patiënten en bezoekers en serveert geen maaltijden of drank meer.
  • De bibliotheek is open. Klik hier op de online catalogus om te bekijken wat er uitgeleend kan worden.
  • Ben je leverancier, neem dan op voorhand contact met de betrokken dienst en maak goede afspraken i.v.m. de noodzaak van de levering, de plaats en het tijdstip. Beperk je aanwezigheid in ons ziekenhuis en het contact met onze medewerkers tot het strikte minimum.

Meer informatie?