Twee medewerkers die luisteren

Dagbehandeling Koraal staat voor een veilige plek waar mensen met uiteenlopende psychische problemen binnen groeps- en individuele therapie aan zichzelf kunnen werken. Dankzij dagbehandeling kan de verbinding met de eigen omgeving (zoals gezin, partner, vereniging, buurt, …) behouden of uitgebreid worden.

We zijn een team van zorgverleners met elk een verschillend therapeutisch aanbod. Therapie verloopt via lichaamsgericht werk, beeldend werk, gesprekstherapie, dramatherapie, ergotherapie, medicatie of vanuit maatschappelijk oogpunt op reïntegratie.

Het therapeutisch programma loopt over drie à  vier dagen gedurende meerdere maanden.

Getuigenissen

Lien, Mike en Sarah vertellen over hun tijd op Koraal.

Wat mag je verwachten op Koraal

Wat doet Koraal? Hoe ziet een dag op Koraal eruit? Uit welke disciplines is het team samengesteld? Welke richtlijnen gelden er? Een antwoord op deze vragen en heel wat praktische informatie vind je in de brochure.

Momenteel werkt Koraal ook aan een familiebrochure. We vinden het immers belangrijk dat familieleden gewoon partner, ouder, broer, zus, zoon of dochter kunnen blijven wanneer iemand binnen de familiekring psychische problemen ervaart. Deze familiebrochure wordt zo snel mogelijk toegevoegd op deze pagina.

Aanmelden

Om je aan te melden, neem je contact op met afdeling Koraal op +32(0)3 380 25 15. Dat kan iedere dinsdag en vrijdag tussen 13:00 en 14:00 uur.

Heb je een vraag of wil je meer info? Dan kan je telefonisch of koraal [at] emmaus.be (per mail) terecht bij het team van Koraal of bij volgende personen: