Vrouw laat iets zien op haar smartphone

‘Eindelijk had mijn mama een leefomgeving die huiselijk was.’

‘Zoals jullie al reeds heel weten heeft mijn moeder een lange levensweg achter de rug. Een lange weg met vallen en opstaan, met tranen en een lach, met verdriet en vreugde…’

‘Het mooiste keerpunt in onze levensweg samen was huisje de Wissel. Eindelijk had mijn mama een leefomgeving die huiselijk was. Een leefomgeving waar ze haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen kon samenbrengen voor een tasje koffie, een verjaardagsfeestje of gewoon gezellig samenzijn. Ik weet nog dat ik vroeger, samen met mijn dochter, bepakt met dozen speelgoed, ons samenzijn met de bomma moest hebben in het café. Geen ideale omgeving voor mijn dochter, maar mijn mama had evenveel nood als de andere grootouders om haar dochter en kleindochter te zien.’

‘Het geborgen, veilige en warme familiegevoel is heel belangrijk voor haar, maar zeker ook voor ons. Huisje de Wissel is voor ons een soort van thuishaven geworden. Een plek waar we opnieuw kind zijn van een moedige vrouw met de zware rugzak van haar levensgeschiedenis. Een plek waar we lachen en plezier maken omdat we net als vroeger als broer en zus samen zitten.’

Linda Heyens