E-kwadraat wil mensen met een psychische kwetsbaarheid, patiënten en bewoners meer kansen geven, zodat ze beter aanvaard worden in de maatschappij.

Hoe doen we dat?

In de eerste plaats willen we medewerkers van Bethanië en AZ Voorkempen samen met patiënten en bewoners op pad laten gaan in hun vrije tijd. We zoeken naar gemeenschappelijke interesses en maken een 'match' tussen mensen, zodat ze - na een eerste kennismaking - samen in een aangename sfeer op stap en samen toffe dingen kunnen doen. Iemand meenemen naar de cinema of een theatervoorstelling, naar een sportwedstrijd gaan kijken, samen joggen of fietsen, iemand introduceren in een vereniging of sportclub: het kan allemaal. Het komt erop aan om even niet ziek te zijn en even gewoon te doen. Om rolverwarring te voorkomen, stellen we geen duo's samen met mensen die een hulpverleningsrelatie hebben met elkaar.

Als tweede doel willen we leden van een vereniging, club of organisatie uitnodigen om de inclusie van mensen met een verhoogde psychische kwetsbaarheid te bespreken en bevorderen. We gaan samen voor gelijke kansen.

Op die manier willen we de maatschappij ook begrip doen krijgen en van onze patiënten en bewoners laten leren.